انواع کلاه کاسکت
نوشته شده توسط : ali

نکات مهم هنگام خرید کلاه کاسکت

جنس کلاه: اولین نکته ای که باید در حین خرید کلاه کاسکت به آن توجه داشته باشید، جنس آن است. یک کلاه ایمنی برای موتورسوار از ۳ قسمت خارجی، داخلی و طلقی تشکیل می شود که باید محصول مورد نظر شما در تمامی این بخش ها دارای استانداردهای روز دنیا باشد و از مقاومت مطلوبی نیز در مقابل ضربه و سایش برخوردار باشد. معمولا جنس بیرونی کلاه های کاسکت از فایبرگلاس، کامپوزیت، پلی کربنات و غیره می باشد. پوشش داخلی آن نیز از یونولیت طراحی می شود تا مانع از وارد شدن ضربه به سر موتورسوار شود. طلق کلاه نیز عمدتا باید همچون شیشه جلوی خودرو باشد؛ یعنی هم از مقاومت بالایی برخوردار باشد و هم سبب ایجاد دیدی مناسب برای موتورسواران شود. ناگفته نماند امروزه طلق بسیاری از کلاه های کاسکت کمی دودی مانند طراحی می شوند تا مانع از رسیدن مستقیم نور خورشید به چشمان موتورسواران بشوند.

وزن محصول: همیشه یادتان باشد یک کلاه کاسکت باید از وزنی بین ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ گرم برخوردار باشد. نه آنقدر سبک باشد که نشان از عدم کیفیت بکار رفته در خود را نمایان کند و نه آنقدر سنگین باشد که در دراز مدت سبب آسیب رساندن به عضلات گردن شما شود. یادتان باشد وزن مناسب برای یک کلاه کاسکت در راحتی به هنگام استفاده از آن نیز بسیار موثر است.

متناسب با اندازه سر: یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که در هنگام خرید کلاه کاسکت باید به آن توجه داشته باشید، سایز مناسب آن با ابعاد سر شما می باشد. یادتان باشد چنانچه کلاه کاسکت تنگ و نسبت به سر شما کوچک باشد، سبب کاهش هوشیاری شما به هنگام موتورسواری می شود و اگر هم بزرگتر از اندازه سر شما باشد، در حین حرکت مدام جا به جا می شود و دید شما را نسبت به جاده پیوسته تغییر می دهد. پس بهتر است با اطلاع از ابعاد سر خود اقدام به خرید یک کلاه ایمنی مجهز برای موتورسواری تان بکنید!

امتحان کردن آن: توصیه می کنیم پیش از خرید یک کلاه کاسکت ایمن و باکیفیت، حتما برای مدت زمانی بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه از آن بر روی سر خود استفاده کنید و اگر در این مدت دچار گرفتگی در نواحی پیشانی و یا درد در قسمت های مختلفی از سرتان شده اید، فورا کلاه را از سر خارج کرده و به سراغ خرید یک مدل و یا یک ساز دیگر از آن بروید.

قیمت کلاه کاسکت: امروزه عوامل زیادی بر روی قیمت کلاه کاسکت تاثیر می گذارد؛ از سبک و مدل یک کلاه ایمنی گرفته تا نوع متریال بکار رفته در ساخت آن همگی از جمله دلایل ارزان و یا گران تمام شدن بهای یک کلاه ایمنی برای شما موتورسواران عزیز می باشد. منتها توجه داشته باشید که استفاده از یک کلاه ایمنی مناسب و مقاوم می تواند سبب دفع بسیاری از خطرات برای شما شود که با وسیله موتوری خود زیاد به این طرف و آن طرف می روید و در حقیقت نباید در خرید یکی کلاه کاسکت مناسب، خیلی خساست به خرج دهید!

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید کلاه کاسکت مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از ۲۵ کلاه کاسکت ارزان، با کیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده ایم. همه این کلاه کاسکت ها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.




:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: